Friday, January 11, 2008

Omsorg

Vad skulle jag göra utan dem som brydde sig om mig.

Hej flickan!

Jag såg att du åt linfrön, de är inte så bra för kroppen:http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=15528&epslanguage=SV

Kolla vad som står under rekommendationer:Intaget av linfrö bör begränsas till den traditionella doseringen 1-2matskedar dagligen. Detta medför inte någon förgiftningsrisk. Helafrön bör användas eftersom de ger upphov till mindre mängder cyanid änkrossade. Livsmedelsverket avråder från intag av krossat eller maltlinfrö som livsmedel för att tillgodose fettsyrebehov. Man bör vara uppmärksam på att överdrivna intag av linfrö eller nyaberedningar av linfrön kan leda till intag av cyanid som kan varaskadliga (3).

Cyanid, jaha ja, på min ära. Jag tyckte väl att det började kännas lite lamt.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home