Thursday, January 10, 2008

Statusrapport

Trött i kroppen, glad i sinnet. 90 minuter bodycombat i går och 75 minuters spinning idag och jag gav allt på båda passen. Jätteskönt att få lite fart på fettdepåerna. De ska väck!

Har GI-anpassat kosten till stor del och det känns redan att energin ökar och vinterhumöret hålls på avstånd. Grötfrukost är inte fel så här års, man blir så skönt mätt. Tar man en halv deciliter malda linfrön i så är det nyttigt också. Jag har kraft att ta tag i det som behövs och läsa problemen som uppstår, ibland mer kreativt än lämpligt. Men bra blir det.

Efter en strålande sommar, en vacker höst verkar det som det kommer inte gnistrande vinter. I morse sken solen och ljuset som föll in på mitt kontor hade nyansen av en kammare från sekelskiftet. Ni vet, lite gulnad, prydlig och med mörkt bruna detaljer bland knypplade spetsar.

La ner mitt tillfälliga kaffedrickande till årsskiftet, nej inget nyårslöfte, det bara föll sig så. Lugnet i kroppen är underbart, jag sover gott om natten, är fokuserad på dagarna och dessutom glad.

Efter lång tids avvaktan, som kantats av misströstan så har jag givit mig själv två presenter. Den ena kommer att underlätta den andra. Både en start och den här ! Den röda. Visst är den söt, lilla Pillidutten! Och nu kommer jag inte ha några sysselsättningsproblem fram till den 13 juni.

2 Comments:

At 10:40 PM , Blogger séra Jónatan said...

Förklara för mig meningen med Vätternrundan! Jag förstår inte...

 
At 10:55 PM , Blogger jos said...

Att jag tog beslut om att trampa VR i år, har varit tveksam länge. Men jag kommer göra bättre ifrån mig i år, det är jag säker på. Men träningen tar otroligt mycket tid, uppladdningen likaså. Mycket, nästan allt, i livet anpassas efter loppet i ett halvår innan och man är ganska trött på hela fenomenet 'cykel' närman rullar över mållinjen i Motala.

Är man osäker på om man är sugen blir startkostnaden på 1150 kronor nästan enorm... Men, nu är beslut fattat och träningsschemat sitter på kylskåsdörren och fokus är på att komma i så bra form som möjligt.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home