Tuesday, August 05, 2008

Intro

Idag har jag varit introspektiv. Jag har funderat över sista året och insett att jag har förändrats. Jag har gång på gång reagerat annorlunda än vad jag gjort förrut. Det mesta positivt och mycket är kvar av mitt forna ångloks-jag som drar och driver, men jag har fått lite andra värderingar och prioriteringar.

Jag har hittat hem, både själsligt och fysiskt. Jag pysslar om vårt hem och renoverar och dekorerar. Likaså med mitt själsliga bo. Saker som förrut var hinder har försvunnit och jag har fått en rädsla för att förlora min tillvaro som ger motivation att bygga den stabilare på ett vis som jag klarar av. En lagom blandning av rörelse och stimulans. Jag måste bygga tillvaron så att föränderligheten blir en självklar komponent. Jag kan inte sitta still, jag kan inte ens titta på TV.

Det känns som jag är på god väg att hitta ett vis att kunna vara på väg, alltid på väg utan att för den skull behöva lämna det som är kärt för mig.

Min konstruktiva sida har fått mycket mer ljus och luft att andas och växt sig starkare de sista åren. Den destruktiva finns kvar men den har fått ramar och gränser där den får finnas och verka utan att den svämmar över och inte är kontrollerbar

Att det ger så mycket att sköta sin hemvist.

*visslar*

Labels: ,

1 Comments:

At 3:07 PM , Blogger séra Jónatan said...

Hm, jag känner igen det där med den ständiga föränderligheten; det går liksom bara inte att sitta still. Något måste ske. Så är jag och så är också min äldre lillebror.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home