Monday, May 14, 2007

Rekord

Dagens distansträning kan knappt räknas då det var 10-12 sekundmeters medvind alternativt sidvind och bara lite motvind.

Åtta mil avklarat på 2.10, knappt så det räknas som träning. Jag tog i hela vägen för det var så skoj med farten. Slät raksträcka, 50 km/h och ökande. Då är cykling riktgt roligt. Rekord på sträckan men förrutsättningarna leder tankarna i det närmaste till fusk.

Nu blir det två dagar med vila inför långdist. träning på torsdag. Måste hitta en mental strategi för att inte bli så uttråkad att jag bli konstig.

Jag älskar asfalt, slät, fin, doftande asfalt.
Jag älskar rapsfält, gula, blommande, helande rapsfält.
Jag älskar syrén, doft av himlen och färg av dina ögon.

Närhet, respekt, längtan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home