Wednesday, September 26, 2007

Resa

Jag vill sitta på tåget, minst tre timmar, med nät och långsamt dricka vin. Komma fram sent på kvällen och gå direkt i säng efter en stund massage. Gå upp tidigt nästa morgon, äta god frukost och sedan sticka ut i skogen med cykeln och upptäcka nya stigar, andas ren luft och fara utför backar med dödsförakt i blicken och ett leende som lyser om hela kroppen.

Jag längtar efter adrenalinpeakar, endorfinrus och den tillfredställelse som kropp och själ får av en dag i skog och mark på två hjul. På kvällen så vill jag ha middag med levande ljus, bubbelbad och filosofiska samtal. Öppen eld kanske. Och en congac.

Något åt det hållet.

2 Comments:

At 10:47 AM , Blogger séra Jónatan said...

Det låter ju trevligt.
Skulle jag vara med om detta, skulle det bli för mycket av det goda. Hur är verkligheten?

 
At 2:46 PM , Blogger séra Jónatan said...

Jag skrev en liten fundering angående ditt inlägg här

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home